Voeding en Horeca in het 7de specialisatiejaar

Vergelijk de lessentabellen van de verschillende richtingen
Vakken Chocolatier Chocolatier duaal Specialiteitenrestaurant
Levensbeschouwing 2u. 2u. 2u.
Lichamelijke opvoeding 1u. - 2u.
Frans 2u. 2u. 2u.
Engels - - 2u.
Project Algemene Vakken 6u. 4u. 6u.
Bakkerij (theorie, praktijk en stage) 20u. 2u. -
Hotel (theorie, praktijk en stage) - - 20u.

 

Meer informatie

7de specialisatiejaar

Heb je een opleiding genoten binnen de finaliteit arbeidsmarkt (onthaal en recreatie, brood- en banketbakkerij of restaurant en keuken) en ben je op zoek naar vervolmaking vooraleer je in het werkveld stapt of verdere studies aanvat? Dan is het zevende specialisatiejaar zeker iets voor jou! Bij de aanvang van het jaar zorgen we er voor dat je een inhaalbeweging kan maken voor die onderdelen die minder aan bod kwamen in je vooropleiding. Vervolgens kom je alles te weten over de specialisatie waarin je je kan vervolmaken. Na deze opleiding behoren zowel verder studeren als doorgroeien in het restaurant, toerisme – en/ of recreatief toerismewezen tot de mogelijkheden.Na een zevende specialisatiejaar behaalt de leerling een diploma secundair onderwijs.

 

Chocolatier (+duaal) 

In de richting chocolatier kijken we naar een verdere vervolmaking in chocoladebewerking, pralines, ijsroom, suiker... met als doel een tewerkstelling garanderen als bakker, banket- bakker, chocolatier, zelfstandige ondernemer, demonstrateur of in industriële brood- en banketbakkerijen en grondstoffenfabricage. 
In het duale traject wordt de nadruk nog sterker gelegd op het praktijkgerichte werken. Je behaalt naast het diploma secundair onderwijs ook een beroepskwalificatie chocoladebewerker, niveau vier. Naast de algemene vorming krijg je de kans om jouw creativiteit te volle te uiten in een reële werkomgeving. 

Specialiteitenrestaurant 

Verdere vervolmaking in de restaurantopleiding, fusionkeuken en wereldgastronomie. Het doel is deze leerlingen tewerkstellen als kok, kelner in zowel kleinschalige restaurants als klassenrestaurants, eetcafés of bij banketaannemers-traiteurs en in seminarie- en recreatiecentra. De leerlingen krijgen de kans om zowel tijdens de praktijklessen als tijdens de unieke binnenlandse en buitenlandse stages hun competenties en vaardigheden te perfectioneren.